Bagusnya Turki Presenter TV Dipecat Kerana Berpakaian Seksi

 Okt 10 2013
 
foto: Daily Mail
Ankara, - Seorang presenter televisyen Turki dipecat setelah dia dikritik kerana mengenakan busana seksi ketika siaran. Tidak tanggung-tanggung, parti berkuasa Turki adalah pihak yang mengecam penampilan wanita cantik itu.

Ketika siaran di TV Veliaht, Gozde Kansu mengenakan busana yang terbuka di bahagian tengah dadanya. Juru cakap parti berkuasa Turki, Justice and Development Party, Huseyin Celik mengecam busana Kansu kerana memperlihatkan belahan dadanya.

Dikatakan Celik, busana yang dikenakan Kansu "ekstrem" dan "tak boleh diterima". Hal tersebut disampaikan Celik dalam sebuah wawancara di televisyen. Namun Celik ketika itu tak menyebut identiti penyiar TV Veliaht tersebut.

"Kami tak ingin mengintervensi siapapun, namun ini keterlaluan. Ini tak boleh diterima," tutur Celik seperti dilansir Daily Mail, Khamis (10/10/2013).

Ditegaskan Celik, dirinya sebagai peribadi, pemirsa TV dan ahli politik, berhak untuk menyampaikan pendapat tersebut.

Menyusul pernyataan Celik tersebut, nama Kansu pun disebut-sebut sebagai penyiar yang dimaksud Celik. Bahkan kebelakangan dikhabarkan wanita itu telah diberhentikan dari pekerjaannya.

Semula seorang produser TV Veliaht mengatakan, Kansu tak akan ikut serta dalam program minggu depan disebabkan jadualnya yang sibuk. Namun web France24.com kemudian melaporkan bahawa pemecatan Kansu telah dikonfirmasi pihak TV.

Share this article :

Posting Komentar

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. congratulation - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger